maandag 19 mei 2014

gepersonaliseerde handdoeken



Een rode voor de bruidegom en een gele voor de bruid. Langs de ene kant de namen: 



En langs de andere kant hun trouwdatum. 


 De handdoeken heb ik gewoon gekocht. Voor de letters en de cijfers zocht ik een leuk lettertype op de computer en drukte elke letter/cijfer 1x af op papier in de gewenste grootte.

Ik koos mijn stofjes uit voor de letters en  streek op de achterkant ervan Vliesofix. Wel oppassen voor je strijkijzer, want als je hiermee op de lijm zit, dan plakt het eraan! Daarna tekende ik met behulp van carbonpapier (de beste uitvinding ooit!) de letters over op de achterkant van de Vliesofix (sorry, ben hier foto's van vergeten te nemen!).Wanneer ik alles had, kon het uitknippen beginnen!

Alles uitgeknipt? Dan was het tijd om te mijn letters en cijfers te gaan schikken op de handdoek. Wanneer ik tevreden was, het papier aan de achterkant van de Vliesofix aftrekken en je letter fixeren op je handdoek. Dit doe je door je strijkijzer er ongeveer 20 seconden op te laten staan.
Zo hangt alles al bevestigt en kun je veel makkelijker stikken zonder dat er iets verschuift, dubbel zit...

Dan was het enkel nog alles vastzetten met de naaimachine. Ik gebruikte een kleine zigzagsteek, die ook heel dicht op elkaar zat. Dit gaf het volgende resultaat:

Hoewel het mij veel geduld gekost heeft (vooral dat stikken) ben ik zéér tevreden over het resultaat! Hopelijk ons nieuw getrouwd koppel ook!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten