woensdag 7 mei 2014

decopatchen!

Hier  vertelde ik jullie al over mijn kandelaars die ik decopatchte (of hoe je dat dan ook schrijft) en over mijn glaasjes, gekregen van mijn schoonmama, die gebroken waren.
Met ons metalen onderstukje trokken we eerst naar de Intratuin op zoek naar nieuwe glaasjes. Daar vond ik totaal mijn goesting niet. Op naar Ikea dan maar. Daar vond ik die mooie wijnglazen die dan nog eens perfect in dat voetje pasten!!
Deze dus... en als eind resultaat werd het dit:
Hoe ben ik dit bekomen? Helemaal niet zo moeilijk hoor! Het enige wat ik nodig had was een 
  • penseel
  • decopatch papier
  • decopatch lijm
  • mijn glaasjes
Het papier en de lijm kocht ik bij de banier. Ik kocht de blauwe fles, die heeft Satijn afwerking, je hebt er verschillende!
En dan... 

Je neemt je decopatch papier en scheurt het (of knipt het) in stukken van de gewenste grote.
Daarna wrijf je een stuk van je glas in met lijm, kleef je een stukje papier erop en ga je er nog eens over met lijm. Zo doe je verder en je zorgt er telkens voor dat het nieuwe stukje een klein beetje over het vorige stukje ligt. Daarna laat je het mooi drogen en klaar is kees!

Decopatch is echt de max om mee te werken! Gewoon al omdat je het op zoveel materialen kan gebruiken: hout, plastiek, glas,...
Iets kleins kan al heel vlug iets speciaals worden op die manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten