maandag 8 oktober 2012

breiles en tante Hilde poppen...

Woehoe!!! Toen ik vandaag thuis kwam van mijn werk lag er een pakketje in de brievenbus... Ik scheurde het vol ongeduld open en dan lig dit mooie boek op mijn salontafel:
Als dat niet de max is! en dan nog eens mooi gesigneerd... Ooh wat ben ik trots!! Van werken in huis is er niets meer van gekomen, ik bleef maar bladeren in dat boek!


Nu ja, naast dat bladeren heb ik toch ook nog iets anders gedaan... Wat verder gebreid. Ik wou eigenlijk al lang leren breien, maar wist helemaal niet hoe eraan te beginnen. Een ex-collega van mij had wel al lang gezegd dat ze mij zou leren kousen breien, maar dat is er gewoon nog niet van gekomen. Een andere collega zei vorige week dat ik altijd mag bellen naar haar, zij zou het mij ook leren. Maar mijn eerste lessen kregen mijn schoonzus en ik dit weekend en dan nog wel van mijn eigen mama!! Want ja, die kan ook breien.
Alleen was ik dit een beetje heel erg vergeten en had ik dit dus nog nooit aan haar gevraagd... Zie hieronder sfeerbeelden van zaterdag:
Ik ben degene met de streepjes trui. En nee, hoewel het er anders uitziet, ik hang niet in de zetel, de foto is van een rare hoek getrokken!:p

Ik heb mama beloofd om iets te maken tegen dat ik binnen 2 weken naar Ieper terug ga... Dat wordt dus veel oefenen, zagen tegen collega's die er iets van kennen en op de tanden breien! Maar voor je het weet wordt ik dus een brei wonder ;)

2 opmerkingen:

  1. Dat ben ik! Hé maaike, Vandaag een grote bol dikke bruine wol gekocht. Ik ga mijn eigen sjaal maken! Wel met naalden 8, het is wol voor dikke steken. Hopelijk is het de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw Lief Broertje10 oktober 2012 om 21:04

    Mo kikt ekir ier si zeg!

    BeantwoordenVerwijderen