dinsdag 29 maart 2016

borstvoeding vraagt om attributen...

In minder dan een maand verwachten we Peanut... Nu komt het echt wel dichterbij!! De voorbereidingen voor onze kleine meid zijn zo goed als af, dus nu nog enkele voorbereidingen om de mama te helpen...

Ik wil super graag borstvoeding geven en kocht al enkele bv-tshirts... maar op zo'n vlak ben ik redelijk gierig... Ik zie het niet zitten om mij een ganse nieuwe garderobe aan te schaffen om te kunnen borstvoeding geven. Plus, hoezeer de winkels ook hun best doen, het is een redelijk beperkt aanbod...Je moet voor een deel wel geluk hebben dat ze iets hebben in jouw smaak.

Maar mijn oude topjes/kleedjes aandoen dat zou ook niet echt lukken... want als ik die naar beneden onder mijn borst moet trekken, trek ik ze helemaal uit en moet ik ze omhoog doen, dan zie je gans mijn buik. thuis is dit geen probleem, maar niet in het openbaar.
Tot ik op een slapeloze avond een epiphany kreeg. Eigenlijk moest ik zorgen dat ik een hemdje kon aandoen onder die gewone tshirts zodat mijn buik bedekt bleef en ik toch makkelijk aan alles kon.



Dus gingen we shoppen... In de Action kocht ik
enkele aansluitende topjes met vertelbare spaghettibandjes.
Ik  zette de bandjes zo, dat ze net iets te los waren. en met net bedoel ik echt maar een cm of zo.





Daarna knipte ik ze op gelijke hoogte door aan de voorkant. Bij mij was dit 3cm van de neklijn gemeten. Daarna sloeg ik er drukknopjes in.






Op deze manier heb ik opnieuw mijn gewone topjes, die ik aandoe als hemdje. wil ik borstvoeding geven, dan doe ik mijn tshirt omhoog, klik ik de drukknopjes los en kan ik zo, zonder veel gesukkel aan mijn borstvoedingsbeha!


Terwijl ik dan toch bezig was met attributen maken, dacht ik eraan om nog enkele wasbare zoogkompressen te maken. Ik heb er hier 5 paar liggen van Muskut, zeer tevreden van, maar ben bang dat ik hiermee niet ga toekomen. Zeker niet aan het tempo dat ik nu al lek...
Dus zocht ik in mijn stofjes naar mijn restjes flanel, ik nam er een hydrofiele luier bij, wat fleece en mijn PUL stof die ik gekocht heb bij Stof en co.
Ik gebruikte een van de zoogkompressen die ik al heb als voorbeeld en maakte nog wat paren bij.



Enkele paren zijn met een laagje pul, 2 laagjes hydrofiele luier, een laagje flanel en een laagje fleece (het rechtste kompres op de foto). Deze zijn redelijk dik, maar zullen hun werk doen op dagen waarbij het echt nodig is.
De linkse bestaan uit een laagje pul, 2 laagjes hydrofiele luier en een laagje flanel. Hierbij zijn ze een stuk minder dik, maar wel ideaal om te dragen overdag.

Deze mom-to-be is zeer tevreden en ziet het volledig zitten!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten