maandag 15 februari 2016

parklegger en parkomranding

Op mijn lijstje met dingen die ik zelf wou maken voor Peanut, stond onder andere de parklegger.
Vorig jaar maakte ik al een parklegger toen mijn neef en zijn vriend hun eerste kindje verwachtten. Ik was zo blij met hoe dat deze gelukt was (en ik vind de patronen van Anne Alletto echt zo zalig) dat ik besloot om opnieuw met deze patronen aan de slag te gaan.

Dit werd het resultaat:

Hoewel ik het volledig zag zitten, bleef het patroon onaangeraakt... Iets in mij stelde het altijd uit.
Twee weken geleden begon ik er dan toch aan, met volle moed en een goed muziekje! Na een goeie week tekenen, knippen, vastspelden en naaien is het afgeraakt!



En ik ben blij met het resultaat!

Het bovenste deel dient als parkomranding. Omdat ik vanuit het werkveld weet dat parkomranders afgeraden worden ( vanwege het blokkeren van de lucht doorstroom) wou ik zeker geen volledige parkomranding. Toch wou ik zo iets... Iets wat tegen het park zou komen, aan de kant van de muur (waar de luchtstroom toch het minste is). Dus werd de boom verder getekend en aangevuld met sterretjes en een vogel...
Hoewel ik dit deel iets minder gelukt vind, past het echt wel héél mooi samen.



Mijn stofjes zijn een combinatie van wat ik hier nog liggen had en stofjes uit de Stoffenkamer. De achtergrond is een lichtblauw met een héél fijn motiefje, maar dat is dus wat moeilijker te zien op de foto's. Doordat er een licht motiefje inzit, breekt het ook de grote oppervlakte wat.
De achterkant is héél erg zachte witte fleece.
Omdat het toch voor in het park is (op het parkmatrasje) en die fleece zorgt voor wat extra zachtheid heb ik er geen extra batting ingestopt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten