vrijdag 11 juli 2014

luie dag!

Vandaag had ik een dagje verlof! Zo een van die mega luie, op het gemak, maar toch extreem productieve dagen.
Behalve de buurman oppikken omdat hij een platte band had en een ganse hoop in het huishouden, maakte ik ook nog een vliegenraam en een mega piratenschatkistvlag (wat een woord!)

Naast ons bed hebben wij een klein schattig venstertje dat uitgeeft op en plat dak. Vorige zomer hadden we daar zo van die antimuggenstof tegen geniet om te kunnen slapen met het venster open. Loki, de kat van de buren had natuurlijk al héél vlug gevonden hoe hij dit moest open prutsen. Met als gevolg dat ik toch nog steeds volstond van de muggenbeten. Dit jaar konden we het niet meer openzetten, want we hebben Cookie. De vorige huurders lieten hun (binnenhuis)kat daar wel op lopen, omdat ze toch niet echt weg kan. Maar ons Cookie is soms nogal avontuurlijk aangelegd, dus we betrouwden dat niet helemaal.
Vandaag maakte ik een vliegenraam, met langs de ene kant antimuggenstof en langs de andere kant kippengaas. Zo kan ons beestje er zijn klauwtjes niet inzetten en toch ontsnappen!
past netjes in ons venster!

al volop op verkenning 
Het hout en de kippengaas komen van de Supra Bazaar. Ik kocht er gewoon een hele lange lat in de dikte die ik wou en zaagde dit met de juiste afmetingen. Daarna klopte ik het met nagels en een lakje houtlijm aan elkaar. Vervolgens eens vernissen. Twee uur later bevestigde ik met nietjes het kippengaas en de antimuggenstof. (Die ik daarna nog eens over plakte met ducttape om die muggen zeker buiten te houden!

Terwijl de vernis aan het drogen was buiten, maakte ik een grote schatkaartvlag voor op het werk. Deze zomer werken we er met thema's en volgende week zijn de piraten aan de beurt. De stof is gewoon een restje van mijn ingekorte gordijnen. Ik tekende alles met de losse hand met textielstiften erop, wat ik daarna fixeerde met het strijkijzer!
Ik moet zeggen dat ik best wel trots ben op het resultaat!























Tegen die tijd was het Woepje terug van Amsterdam! Speciaal voor mij had hij dan ook een pin mee van het Hard Rock café! Nu kan ik mijn collectie nog wat uitbreiden!
De avond hebben we afgesloten met bezoek van een fantastische dame!
Met andere woorden: een verlofdag zoals er nog vele mogen volgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten