zondag 2 maart 2014

naailes aan mijn nichtje...

Mijn (achter)nichtje, die tevens ook ons bruidsmeisje was, heeft ook de naaikriebels te pakken!
Haar mama kreeg van haar schoonma (mijn tante) overlaatst haar oude Bernina. En dus werden wij gisteren uitgenodigd om te gaan eten en met de vraag of ik die machine eens wou uitleggen.

Nu, we hebben samen eerst die oude Bernina onder handen genomen. En na twee keer gebeld te hebben naar mijn tante voor hulp, waren we vertrokken! Het nadeel: het is echt een oud ding, met een zeer zware voet die van nul naar 100 per uur gaat. Voor een volwassene: geen probleem, voor een kind van 8 dat nog maar 2x op een naaimachine heeft gewerkt: wel probleem.
Dus ben ik vlug naar huis gereden (wat gelukkig maar 5 min is) achter mijn naaimachine. Want ja, mijn nichtje wou zelf ook iets maken. Eigenlijk hadden we hiervoor vilt en zwarte stof nodig. Deze waren echter niet tot onze beschikking... dus maakten we er een kleurrijke vleermuis van/
Na samen achter te naaimachine gezeten te hebben, was dit ons resultaat:


de trotse maakster van de vleermuis...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten