woensdag 27 augustus 2014

eindelijk weer de naaimachine!

Vandaag kwam de naaimachine nog eens van onder het stof. We hebben een broek en een legging gekort en een joggingbroek gemaakt voor op het werk. Want ja, we zijn nu eenmaal graag gemakkelijk gekleed om met die pagaddertjes rond te crossen.
Het inkorten ging gemakkelijk (na enkele keren te herspelden weliswaar). Voor de pyjamabroek zaten we weer even met de handen in het haar.

Today we got to sew again! We hemmed a pair of jeans and a pair of tights. And we made a pair of yoga pants for work. Because we like to dress comfortable to play with the kids!
The hemming was easy (after repinning my pins a couple of times). For the yoga pants, we almost went in crisis!

Een tijdje geleden maakte ik een pyjamabroek na van het programma Rok en Rol. Toevallig had ik weer niet opgelet en had ik stretchstof gebruikt. Maar de pyjamabroek paste perfect! toen ik dat enkel weken geleden (her)probeerde met een katoenen stofje van de Veritas, mislukte het helemaal. Véél te klein en mijn mooie stof weg!
Nergens vond ik een reden wat ik verkeerd had gedaan, laat staan een oplossing hoe het de volgende keer beter kon. Dus heb ik dan maar het drastische besluit genomen en vandaag een oude broek (die ik toch nooit meer aandeed) helemaal ontmanteld. Dit gebruikte ik als patroon en voila... een mooie nieuwe pyjamabroek!

A while ago, I made a pair of pyjama pants that i saw on the program Rok en Rol. I wasn't paying attention and used jersey fabric instead of cotton. But it fitted perfectly! When I tried it again, but this time with cotton fabric from the Veritas, it totally failed. Way to small and all my beautiful fabric gone. 
No matter how much I searched the internet I didn't find the reason that it failed, nor a solution to prevent it the next time. So today I felt like doing something drastic and cut a old pair of pyjamapants into little pieces. These i used as a pattern and voila...  new pyjama/jogginpants




Yep, met zakken in een leuk stofje en een donkerdere elastische band. Ben echt super tevreden. Heb hem alleen een klein beetje moeten innemen aan de bovenkant, maar dat is dan ook weer geen probleem. 
En wat gebeurt er als je de koffer met pyjama's open laat liggen? Aah dan gebruikt dat Cookie dat als bedje!

Yep, it has pockets aswell! And in a cute fabric! Also a darker grey waistband. I'm really super happy! I did had to take it in a little bit at my hips, but that wasn't really a problem. 
Oh and what happens when you leave the closet with pyjama's in open? Well, Cookie uses it as a bed!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten