donderdag 26 december 2013

Het last-minute kleed

Ik had mij vorige week een nieuw kleedje gekocht voor Kerst. Maar maandag viel mijn frank, dat als ik het met kerstavond aandeed, dan zou het stinken naar eten (+ ik zou er waarschijnlijk ook op smossen) en dan kon ik het woensdag niet meer aandoen. PROBLEEM!
Zelf een kleed naaien had ik nog nooit gedaan, maar ik wilde het zeker wel proberen. Dus waarom nu niet, onder hevige druk... Zo gezegd, zo gedaan.
Maandag avond, met goedkope stof van bij de Turk een "testkleed" gemaakt. Dit paste niet. Ik was vergeten dat mijn boezem voor wat extra stof vraagt aan de voorkant.
Tegen dan was het al laat, was ik moe en ben ik colèrig in mijn bed gekropen. Ik kon niet slapen, want ik zag de oplossing niet. Tot na een uur, waarop ik het Woepje deed doodverschieten... AH ja, die ging er namelijk van uit dat ik al lang lag te slapen!

Dinsdagmorgen moest ik toch vroeg op, dus toen we terug waren van onze boodschap heb ik mij aan het werk gezet. Testkleed uit elkaar getornd, nieuw testkleed in elkaar gestoken. En we zagen dat het goed was...
Tegen 11.30u stond ik in de Stoffenidee achter stof en tegen 12u was ik patronen aan het overtekenen.  Tegen 14u zat ik even met de handen in het haar, want mijn naaimachine had een van zijn kuren en tegen 15u zaten we weer rustig verder te stikken. Ook zat ik dan met mijn moat op skype en zaten we alle 2 spannend af te wachten.
En dan was het zover... Om 16u rolde mijn eerste zelfgemaakte kleed van de naaimachine en het was mooi!! En nog vééél beter: het paste (bijna) perfect!!



Ja, ja ik weet het. Op dit moment had ik nog mijn jeansbroek eronder aan, maar ik kon niet wachten! 
Er is alleen 1 probleem: dit is nogal stijve katoen, wat heel mooi valt, behalve op de kraag. Je kan het wel niet zien op de foto's maar hij staat zo heel erg stijf recht vooruit. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten